Achtergrond
EASE is ontwikkeld door mensen uit de praktijk. Sinds 2003 ontwikkelen wij aan onze modellen onder de naam “SANDY”. SANDY is succesvol ingezet bij tal van projecten en vanaf 2009 als webbased versie doorontwikkeld. In 2016 is gestart met de doorontwikkeling van EASE waarbij de focus ligt op flexibiliteit en gebruiksvriendelijkheid. Vanaf 1-1-2018 zijn twee implementaties mogelijk. EASE 2.0 is een doorontwikkeling van SANDY die onder de naam EASE 1.0 beschikbaar is maar gefaseerd zal worden gemigreerd naar EASE 2.0. Tot de migratie voltooid is blijven beide platformen toepasbaar.

In EASE is onze domeinkennis zijn rollen en werkprocessen praktisch gemodelleerd en laten zich eenvoudig aanpassen. De interface neemt de gebruiker aan de hand en geeft een “learning-on-the-job” ervaring. EASE voorkomt ingewikkelde en tijdrovende configuratie zonder dure consultants en kan per direct effectief worden ingezet.

Niet de data maar de gebruiker staat centraal. Geen onnodige administratie. EASE betekent meer output dan input.

Met EASE kan de gebruiker zich bezig blijven houden met zijn vak zonder tot onnodige administratie en met een minimum aan handelingen.

EASE is breed toepasbaar, van kleine tot complexe en omvangrijke projecten en kan worden ingezet door opdrachtgevers en opdrachtnemers zoals ingenieursbureaus of system integrators die op efficiënte wijze hun projecten willen beheersen.

EASE leent zich door de webbased technologie uitstekend voor projecten waarbij (online) samenwerking tussen partijen de afstanden verkleint.

Verhogen efficiency

Inzet van EASE leidt tot een hogere efficiëntie en kwaliteit en daarmee succesfactoren, te weten:

  • Tijd winst: informatie is direct beschikbaar en inzichtelijk, met een druk op de knop kunnen projectdocumenten worden gedefinieerd en gegenereerd. Werk kan makkelijk over worden gedragen of aangevuld. Een besparing van 20-50% op de traditionele inspanningen is aantoonbaar.
  • Kwaliteitsverbetering: Informatie is completer, relevanter en actueler. Samenhang in informatie is inzichtelijk en beheersbaar. Dossiers zijn completer waardoor onderbouwing van wijzigingen beter mogelijk is en gebeurtenissen zijn chronologisch opgeslagen. Volledige documenten met alle onderlinge relaties en met volledige opmaak en illustraties kunnen eenvoudig in MS-Word of PDF worden gegenereerd.
  • Structuur: Gegevens en overzichten zijn online beschikbaar voor hele projectteam. SANDY leidt tot structuur. De geïntegreerde issuetracking geeft waardevolle managementinformatie en maakt het werk van decentrale teams beter overzichtelijk. De opbouw van kennis bibliotheken leidt tot hergebruik en dus extra efficiëntie bij volgende projecten. Informatie is via historie tracking inzichtelijk.